Муки
творчості, або Про що писати?
Як зробити свій сайт цікавим для відвідувачів?
Переконана, що цим питанням переймалося не одне «покоління»
блогерів-початківців. Адже найголовніше на сайті, погодьтесь, зовсім не дизайн, а саме зміст статей, ті
роздуми і сумніви, з якими автор виходить до читача, сміливі ідеї, що, може, не
зовсім впевнено пропонуються для загального обговорення. Вирішивши створити
власний сайт, почала (і це цілком логічно, чи не так?) зі знайомства з порадами для початківців, яких чимало в
мережі. От хоча б ці:
12 советов начинающим блоггерам по развитию
своего сайта
5 різновидів статей, які оживлять ваш блог
13 запитань, які слід задати собі перед
публікацією в блозі
Дещо розвиднілось. Проте одразу виникає запитання:
якщо сайт тематичний (педагогічний, приміром), то чи означає це автоматично, що
писати я мушу виключно «розумні» речі,
пов’язані з українською мовою та її викладанням?
Доволі часто відвідую сайти колег-освітян,
величезна кількість яких (сайтів, а не освітян), на жаль, створені нашвидкуруч,
для «галочки» (до чергової атестації?), заповнені лише частково якоюсь
стандартною інформацією. Нецікаво. А скільки покинутих! Таке враження, що їх
автори забули, що залишили по собі слід у мережі, а випадкові відвідувачі ще
час від часу переходять сюди за посиланнями пошуковиків. Як це характеризує
таких педагогів чи цілі освітні заклади, Ви і самі здогадуєтеся. Про помилки на сторінках – окрема тема. Про
яку довіру та повагу до
такого вчителя може йти мова? Нехай у нього хоч 15 сертифікатів чи
винагород на сайті вивішено. Це ж просто вирок. Тут без варіантів. Поважайте
своїх читачів, використовуйте хоча б автоперевірку орфографії! Не хочу нікого
образити, бо, напевно, ще не маю права критикувати чи засуджувати когось, не
створивши нічого свого. Це просто думки «вголос». Проте на сайтах, у які
вкладено душу, ентузіазм, творчий потенціал і величезну кропітку працю автора,
хочеться затриматися довше, навіть якщо вони не стосуються безпосередньо мого
предмету, а присвячені вивченню географії чи, скажімо, методиці викладання в
початкових класах.
Мені набагато цікавіше «бачити» живого автора,
який не обмежується виключно робочими матеріалами, а не боїться викладати свої
думки, перетворюючи блог на своєрідний
публічний щоденник. Чому б не поділитися враженнями від розрекламованої
книги чи знайденої в Інтернеті цікавої статті? Або ж посміятися разом над
кумедним випадком, що стався з Вами минулого тижня? Пофілософствувати над якимись
глобальними питаннями? Чи для
цього краще використовувати соціальні
мережі, бо формат педагогічного сайту не дозволяє таких «сторонніх»
вкраплень?
А що з цього приводу скажете Ви, шановні читачі? Діліться своїми думками в коментарях, буде
приємно почути Ваші міркування.
Гординська І.В.
|